VEELGESTELDE VRAGEN

Hieronder tref je de antwoorden op de meest gestelde vragen.

Heb je het antwoord op jouw vraag nou echt niet kunnen vinden?

Stuur dan een e-mail naar info@ilgrigio.nl.

Mijn kind wil ook graag artiest worden bij Il Grigio, kan dat?

Ieder kind dat tussen 4 en 17 jaar oud is, en woont in Haaren, is van harte welkom bij Il Grigio.

Deelname is gratis, maar we verwachten wel wat:

  • Iedere act traint gemiddeld 1 uur per week gedurende vrijwel het gehele jaar. Het is de bedoeling dat je zoveel mogelijk aanwezig bent. En zeker de laatste maanden moet je goed beschikbaar zijn.
  • De voorstellingen zijn iedere dag gedurende de 2e en 3e week van de zomervakantie. Het is vereist dat je aanwezig bent bij iedere show.

Je krijgt er ook heel veel voor terug:

  • Je mag ieder jaar optreden voor maar liefst 10.000 mensen die speciaal voor jou een kaartje hebben gekocht! En dat geeft jou heel veel zelfvertrouwen.
  • Spreekbeurten voor de klas zijn een eitje… want jij bent al gewend om op te treden voor grotere groepen!
  • Je maakt nieuwe vriendjes en vriendinnetjes.
  • Je leert om veilig samen te werken en rekening te houden met elkaar, zowel met oudere en met jongere artiesten.

Interesse? Mail dan snel naar info@ilgrigio.nl. 

Hoe kan ik online reserveren?

Kaarten voor onze show kun je vanaf 13 juni makkelijk online bestellen. Je bestelt en betaalt je kaarten online met iDeal en print je e-ticket uit. Met dit e-ticket hoef je niet meer in de rij van de kassa te staan en loop je direct door naar de zaal. Meer informatie tref je hier.

Hoe kan ik telefonisch kaarten reserveren?

Kaarten kunnen vanaf 10 juli ook telefonisch gereserveerd worden. Exacte tijden en telefoonnummer tref je hier

Het is echter veel makkelijker om online te boeken. Je bent dan niet gebonden aan de beperkte openingstijden van de telefonische reserveerlijnen, en je hoeft dan niet meer in de rij van de kassa te staan omdat je je kaarten online hebt betaald. Wij sturen de e-tickets per e-mail. Meer informatie tref je hier

Ik wil graag stoelen naast elkaar en/of op de eerste rij, kan ik die reserveren?
Helaas, wij werken niet met stoelnummers en kunnen niet garanderen dat stoelen naast elkaar beschikbaar zijn. Uiteraard doen wij ons uiterste best om het iedereen naar de zin te maken. Wij adviseren je om ruim op tijd aanwezig te zijn. De zaal opent 1 uur voor aanvang van de show.
Waar en wanneer moet ik de telefonisch gereserveerde kaarten ophalen?

Telefonisch gereserveerde kaarten kunnen tot 15 minuten voor aanvang van de show worden afgehaald bij onze kassa. De kassa is 1 uur voor iedere voorstelling geopend. Bij uitverkochte shows brengen wij vanaf 15 minuten voor de show de niet opgehaalde kaarten weer terug in verkoop. Als je online gereserveerd hebt, dan hebben wij de e-tickets via e-mail verstuurd. Deze e-tickets moeten uitgeprint worden en neem je mee naar de show.

Kan ik korting krijgen?

Alle actuele prijzen vind je hier. Groepen vanaf 25 personen kunnen in aanmerking komen voor korting. Meer informatie tref je hier

Kan ik met PIN betalen?

Ja, bij de kassa en alle kramen beschikken wij over PIN-automaten. Je kunt uiteraard ook contant betalen.

Hoe laat gaat de zaal open?

De zaal gaat 1 uur voor aanvang van de show open. Kom op tijd! Wij kunnen niet garanderen dat iedereen bij elkaar kan zitten.

Hoe lang duurt de show?

De show duurt gemiddeld 2-2½ uur. Dat is inclusief een pauze van zo’n 20 minuten.

Zijn er wilde dieren in het circus?
Nee, Il Grigio werkt nooit met wilde dieren.
Zijn stoelverhogers beschikbaar?

Nee, wij hebben geen stoelverhogers

Mag ik foto, video of geluidsopnames maken tijdens de voorstelling?

Ja, mits je de acts en het overige publiek hiermee niet hindert. (Bijv. niet gaan staan, flitsen, etc). En als je deze op social media zet, dan zou het leuk zijn als je ons tagt.

Is Il Grigio rolstoelvriendelijk?

Ja, maar let op; wij hebben slechts 4 rolstoelplaatsen en deze dienen van tevoren telefonich gereserveerd te worden. Kijk voor meer informatie hier

Kan ik mijn baby verschonen?
Ja, wij bieden in de toiletten ook de mogelijkheid om baby’s te verschonen.
Mag ik mijn kinderwagen of buggy meenemen naar het circus?
Uiteraard is dat mogelijk, echter, deze mogen niet mee in de zaal. Je kunt deze achterlaten in de foyer.
Ik heb een rollator, mag deze mee naar het circus?
Uiteraard is dat mogelijk. Onze medewerkers begeleiden je graag naar je stoel. Daarna verplaatsen wij de rollator naar een plek “achter de schermen” en zullen die in de pauze en na afloop weer netjes afgeven.
Hoeveel zitplaatsen heeft Il Grigio?

Onze zaal biedt ruimte aan 750 bezoekers.

Is de zaal gekoeld?

Bij hele warme dagen zorgt een grote ventilator voor verkoeling. Uiteraard proberen wij de temperatuur voor u en onze artiesten zo aangenaam mogelijk te maken.

Kan ik tijdens de voorstelling met mijn kind naar het toilet?

Vanwege de veiligheid vragen wij je om alleen in uiterste noodzaak tijdens de voorstelling op te staan. Dus probeer vooral net voor aanvang van de show of tijdens de pauze naar het toilet te gaan.

Ga nooit lopen tijdens een act. Het is donker en wij werken met vuur en andere gevaarlijke attributen. Wanneer toiletbezoek onvermijdelijk is, wacht dan tot het einde van een act en loop rustig naar de uitgang. Houd een kind altijd vast!!! Let op dat onze medewerkers tijdens het ombouwen van acts niet altijd in de gaten hebben dat je daar loopt.

Na het toiletbezoek kun je op aanwijzing van onze medewerkers weer rustig terug lopen naar je plaats.

Is er horeca op locatie?

Jazeker! Wij verkopen verschillende gekoelde en warme dranken, koeken, snoep, popcorn, ijsjes en heerlijke broodjes knakworst. 

Mag ik eigen drinken en eten meenemen?

Het is niet de bedoeling om eigen drank of andere versnaperingen mee te nemen. We hanteren zeer schappelijke prijzen voor onze consumpties.

Waar bevindt Il Grigio zich?

Je kunt ons vinden op de Bossebaan 5b in Haaren (Noord-Brabant). Voor meer info, kijk hier

Kan ik in de buurt parkeren?

Ja, je kunt gratis parkeren op ons eigen grote parkeerterrein. We willen je ook vragen om niet ergens anders te parkeren zodat we de buurt niet onnodig belasten.

Verzorgen jullie ook externe optredens?
Zeer regelmatig krijgen wij verzoeken voor een (kort) optreden buiten onze circusvoorstellingen. Of een vraag of wij workshops willen verzorgen. Helaas kunnen wij niet ingaan op deze verzoeken.

De organisatie van ons circus vraagt erg veel tijd van onze artiesten en medewerkers. Hierdoor zien wij geen mogelijkheden meer voor externe activiteiten.

Hoe gaan jullie om met calamiteiten?

Wij werken met een calimiteitenplan. Bij iedere voorstelling hebben wij EHBO en een brandwacht in de zaal. Tevens hebben wij voldoende nooduitgangen. Kijk voor aanvang van de show waar de dichtstbijzijnde nooduitgang is en volg bij calamiteiten de aanwijzingen van onze medewerkers.

Hebben jullie een rookruimte?
Nee, ons circus is rookvrij en wij hebben geen rookruimte. Uiteraard kun je buiten roken. Zorg er echter voor dat andere bezoekers geen last hebben van de rook. En gebruik de asbakken!